Aktualności
Dzięki uprzejmości właściciela samolotu, dziaj przeprowadziliśmy testowe hole samolotem ultralekkim produkcji polskiej firmy Ekolot z Krosna.
KR 030 TOPAZ wyposażony w silnik Rotax 912 o mocy 100kM. (Silnik ma już 1700 godzin za sobą).
Zużycie paliwa (Etylina 95) w czasie holu 15-16l/h.
Do 70m pełna moc sinika, później na 80% mocy. Na wznoszeniu obroty 5200, ładowanie 27-27,5
Poniżej podaję linki do poszczególnych holi:
Pierwszy hol, Pirat na 460m, widok na tył z kadłuba: czas holówki - od startu do lądowania 4 minuty
Puchacz 1 osoba na 600 metrów: czas holówki - od startu do lądowania 7 minut
Widok z samolotu na szybowiec:
Puchacz 2 osoby: 350m czas holówki - od startu do lądowania 7 minut
Puchacz 2 osoby - CIĘZKIE -
od startu do wyczepienia na 300m 4 minuty 7 sekund.
Nad drzewami 80m. Boczny wiatr z kierunku 200 - 210 prędkość 4-6m/s.
Pirat na 330 metrów: czas holówki - od startu do lądowania 5 minut
Najkrótszy hol Pirat 300m - 3 minuty
Film z kabiny szybowca. (Proszę zmienic w ustawieniach na 720p)
.
Samolot od startu z
lądowiska Wilga (około 190km od Białegostoku) do ostatniego holu (7 holi - 3 x Puchacz 4 x Pirat na wysokość od 300 - 600m) spalił 27 litrów Etyliny 95.
Żeby więcej latać na przeloty i sprawniej wykorzystywać każdy dzień lotny właśnie taka holówka nam jest potrzebna.
Piloci samolotowi mogą ćwiczyć latanie po trasach nawigacyjnych. (Autopilot daje odpocząć na długiej trasie)
Samolot wyposażony jest w system ratunkowy - holuje się bez spadochronu.
Start, lot i lądowania w różnych konfiguracjach można zobaczyć tu: